L'Ajuntament de Llucmajor inverteix 1,3 milions d'euros del superàvit en 17 projectes

23-Agosto-2018
El ple de l’Ajuntament de Llucmajor ha aprovat avui una modificació de crèdit d’1.355.000 euros, a compte del romanent de tresoreria, per tal de dur a terme inversions financerament sostenibles.

El pacte de govern de l’Ajuntament llucmajorer (PSOE-MÉS-PI) ha previst executar 17 projectes. Així, cal destacar una partida de 254.375 euros per a millores en l’enllumenat públic, una de 289.351 euros per a reparació de voravies o una altra de 210.163 euros per a la millora de parcs infantils.

Així mateix, està previst reparar els aires condicionats d’edificis municipals (129.923 euros), millorar la voravia de la ronda (112.526 euros), expropiació d’un immoble fora d’ordenació - al carrer Gràcia, 58- per a la continuació de la ronda Toni Ramis (104.789 euros) o reforma de la pista poliesportiva i pista d’atletisme de s’Arenal (50.703 euros),

També està previst ampliar l’arxiu d’urbanisme (30.000 euros), millores al camí de sa Torre (6.534 euros), rehabilitació del molí d’en Gaspar (20.509 euros), millores a les finestres de les escoletes (52.842 euros), adquisició de bandes reductores (18.000 euros) i seguretat i senyalització vertical (7.457 euros). Així mateix, també preveu adquirir un sonòmetre (5.392 euros), una màquina de tall (5.392 euros) i una grua (60.000 euros).

Cal recordar que el passat més de maig, l’Ajuntament de Llucmajor va amortitzar 14,8 milions d’euros del deute municipal. A hores d’ara el deute és de 3,5 milions d’euros quan a principis de legislatura era de 40 milions.

El regidor d’Economia i Hisenda, Jaume Oliver, explica que “la reducció del deute és gràcies a la bona gestió de l’equip de govern i de tots els treballadors municipals de tots els departaments i serveis de l’Ajuntament de Llucmajor. Tots hem fet feina per poder deixar-lo a zero en acabar aquesta legislatura”. “Des del moment que eliminam la llosa del deute, podem afrontar els reptes i necessitats que té el municipi i als quals fins ara no es podien donar solució per motius econòmics", afegeix.

Pel que fa a les inversions sostenibles aprovades avui, Oliver apunta que “la llei Montoro ens permet invertir 2 milions d’euros dels 21 del romanent de tresoreria i avui hem aprovat projectes molt necessaris per 1’3 milions. Encara ens queda un marge per invertir en els pròxims mesos en millores com aquestes que la ciutadania demanda fa anys”.